Kalkylator Göteborg

Om oss

LG Contracting grundades 2001 i Karlstad och har sedan dess vuxit till ett etablerat VS-företag med sex filialer och 193 medarbetare runt om i Mellansverige. Bolaget omsätter cirka 550 miljoner kronor per år. Filialen i Göteborg startades 2017 och har utvecklats snabbt – idag består teamet av 39 medarbetare, varav 9 tjänstemän, och omsätter cirka 125 miljoner kronor.
Verksamheten präglas av hög teknisk kompetens och ett brett projektspann, med särskild styrka inom tekniskt avancerade och energieffektiva installationer.

Sedan 2015 är LG Contracting en del av Instalco – en av Nordens ledande koncerner inom installation av VS, el, ventilation, kyla och industri. Genom Instalco kombineras det lokala entreprenörskapet och engagemanget med tryggheten och resurserna i en större koncern. Det innebär goda karriärmöjligheter, utbildningar via Instalcoskolan samt tillgång till ett starkt nätverk av samarbetspartners.

Vi bygger vår verksamhet på tillit och ansvar. Beslutsfattande och befogenheter ligger nära produktionen – där värde skapas. Vi arbetar ofta i partneringprojekt och har långvariga relationer med kunder inom både offentlig och privat sektor, såsom större byggbolag, regioner och kommuner.

Om rollen – Kalkylator

Som kalkylator hos oss spelar du en nyckelroll i arbetet med att ta fram konkurrenskraftiga anbud. Du ansvarar för att utforma projektkalkyler, genomföra noggranna beräkningar och utredningar samt analysera tids- och kostnadsaspekter kopplade till projekten. I rollen ingår också att hantera offertarbete och ta fram beslutsunderlag för olika scenarier, inklusive ÄTA-hantering (ändringar, tillägg och avgående arbeten).

Du arbetar nära projektorganisationen och bidrar med din tekniska och ekonomiska kompetens i ett tidigt skede. Arbetsuppgifterna innefattar även utskick av förfrågningar. 

Vi söker dig som har:

  • Erfarenhet som kalkylator inom bygg-, anläggnings- eller entreprenadbranschen

  • Goda kunskaper i entreprenadjuridik och vana att arbeta digitalt

  • Tekniskt kunnande och förståelse för kvalitet- och miljöfrågor

  • Meriterande om du har erfarenhet av inköp

  • Vana av kundkontakt och affärsrelationer

Personliga egenskaper och kompetenser

  • Du är självgående, strukturerad och har förmåga att planera och prioritera

  • Du trivs i ett högt tempo och kan hantera flera projekt parallellt

  • Du är analytisk, affärsmässig och har ett noggrant arbetssätt

  • Du har god systemförståelse och intresse för hela kalkyl- och inköpsprocessen

  • Du är kommunikativ, positiv och trygg i din yrkesroll

Vill du bli en del av vårt team?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Filialchef Erik Linder, 070-185 15 74
HR-ansvarig Elizabeth Eriksson, 070-399 06 24

Skicka din ansökan till:

elizabeth.eriksson@lgcontracting.se

  • Stad
    Göteborg

  • Kompetensområde
    Kalkylator